tirsdag den 23. februar 2016

Grøn -- Green

Remembering her youth and the tender voice from the radio, MotherOwl re-wrote an old song:
Roses are red, my friend, 
Owlets are blue, 
lemons are yellow, but 
there's naught as green as yew. 
I know it's pretty awful, but I could not stand the temptation.
 

     Der er nogen der siger at engelsk er bedre til sangtekster end dansk. Og lige i dag må jeg give dem ret. Det her vers virker altså ikke så godt på dansk.
      Rosen er rød min ven, 
      blå er en ugles fjer, 
      gul er citronen, men
      der' intet så grønt som taks.
Nej, se selv, der virker bare ikke, vel?
Jeg ved godt, at det er noget frygteligt ævl, men jeg kunne ikke stå for fristelsen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.