tirsdag den 13. oktober 2015

Vejen hjem -- 37 -- On my Way Home

     Det er efterårsferie, der sker mange ting i Uglebo. Uglemor har ondt i benet, og kan ikke lide at sidde ned. Derfor sker der ikke så meget på bloggen for øjeblikket. Men der bliver taget billeder og tænkt, så bare vent.
     Uglemor lærer stadig mere om den vidunderlige "nye" symaskine, træerne bugner med æbler og nødder, der skal sys 117 ting ... Der er kort sagt nok at gøre og fortælle om, og ikke tid nok til at gøre det i.  
- o O o -
It's holiday. A lot is happening in the Owlery. MotherOwl has a stupid leg that hurts when sitting. Not much blogging is happening, but pictures are taken, and posts are written in my head. Just you wait.
MotherOwl is still learning to use her "new" sewing machine, she has acquired another one, even older, the garden is overflowing with apples and nuts. There's a lot to be sewn ... in short one hundred and eleventy things to do and write about, but not enough time. 

     Uglemor stod tidligt op i morges for at tage billeder til bloggen.
- o O o -
MotherOwl left the house early even though she did not need to, only to photograph the usual view.


Den anden vej  --  Turning around



Solopgang/solnedgang: 7:38/18:14, dagens længde 10:36, aftaget 6:57

4 kommentarer:

  1. Jeg skal snart til at bruge vækkeur, hvis jeg vil op i nogenlunde anstændig tid! :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glemte jo at spørge til dit ben, hvad har du dog gjort ved det?

      Slet
    2. Ja, bare jeg vidste det. Fyssen siger, at det bare er infiltrationer, og har givet mig nogle øvelser. Det gør mest ondt, når jeg sidder ned. Men det er vist sådan noget akkumuleret over tid-noget, hvor jeg har siddet og spændt i årevis. Jeg ser i hvert fald frem til bedring. Hvordan går det med dit helbred og i det hele taget. Jeg håber, du også bare har travlt.
      Og så kommer jeg aldrig op inden sent, hvis ikke jeg bruger vækkeur, så det ringer hver morgen - dog ikk enu i efterårsferien, så det var et held, at jeg vågnede i dag. Isåe med det vejr.

      Slet
  2. Uglemor,

    I'm good at writing posts in my head. I wrote two while I was trying to go to sleep last night! I hope your posts actually get written. I'm not sure mine will ever make it to my blog but who knows? I might surprise everyone!

    I'm sorry to hear about your sore leg. I hope it feels better soon.

    Your village is looking beautiful!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.