søndag den 10. november 2013

Så ka du lære det -- A Lesson Learned

     Næsten hver dag hænger Uglemor et ark op ude på toilettet. Der er dagens læsninger, dagens helgen og måske en bøn. Sådan en seddel hang der også i torsdags, og på vej til skole sagde en af Ugleungerne: "Mor, jeg kunne ikke helt forstå de mennesker i evangeliet. Hyrden startede med at have 100 får, og mistede så et, alligevel blev han så glad over at finde nummer 100 selvom han i det store og hele ikke fik noget. For damen gælder det samme, hvorfor blev hun så glad for at finde sin tabte mønt."
    Uglemor skulle lige til at svare, men han fortsatte.
     "Og ved du hvad, så her i morges, da jeg skulle pakke taske, så havde jeg puttet min computer og min mus ned i rygsækken, men jeg havde glemt strømforsyningen. Da jeg så ledte og fik øje på den, blev jeg så rigtig glad."

Mon ikke det var Guds måde at sige "Så kan du lære det" på?

 - - - - - -

Almost every day MotherOwl makes a sheet with the readings of the day, the saint of the day, if any and maybe a prayer. She also did this last Thursday. Friday one of the Owlets asked me a question.
"You know Ma, I read this reading about the shepherd looking for a lost sheep, and the lady looking for her lost coin. And I found them stupid. Why did they not rejoice in what they had, and just looked?"
I was about to answer, as he continued.
"Well, then when I was off to school. I stuffed the things into my backpack. I put in my laptop and the mouse, but I could not find the adaptor. I looked for it, and when I finally found it, and I was very happy. I learned the lesson"

5 kommentarer:

  1. Ja, hvert eneste får betyder noget for helheden. Og en bærbar fungerer en tid på batteri, men det er bare lidt bedre i længden med en ledning. ;-)

    Jeg er også helt ude af flippen hvis en af mine katte ikke kommer hjem, selvom man kan få killinger smidt i nakken på enhver bondegård. Men lige præcis DET individ kan ikke erstattes. Og hvis vi er små spejlinger af Gud, så giver lektien jo rigtig god mening - også for en hedning som mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. JJa, vi er unikke og uundværliger hver eneste af os. Jeg glemmer aldrig en særudstilling på Experimentariet. Der var 8 borde, ved hver skulle man svare ja eller nej til et spørgsmål i stil med "Kan du lugte det her" "Er dit hår krøllet" "Er dine fingeraftryk med bue eller krølle", der var mikroskoper, forklaringer og al mulig teknik. Og for hvert spørgsmål fik man at vide: Der har være 15.234 (Eller hvor mange det nu var - vistnok mange flere, men tal er ikke min stærke side) og du ligner 10.456 af dem. Tallet faldt så for hvert spørgsmål, og allerede ved det 6. eller 7. bord fik man beskeden: "Der er ingen, der ligner dig - du er enestående!" Vi må beundre Guds fantasi ;)

      Slet
    2. Og alligevel - så unikke vi er - er vi alligevel meget mere ens end de fleste går og tror. Uanset farven på vores pyjamas.

      Slet
  2. Oh yes, children are near to the Kingdom of Heaven and understand God's word easily. So can we adults if we become like children.

    SvarSlet
  3. We all are God's children. We just have to learn to be as children as well.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.