fredag den 22. november 2013

Endnu flere fletterier -- More weaving once again

Så langt, så godt. 4 kurve til at sælge sæbe i til julesalget - der skal laves flere, håber jeg - og så den blå til mig. Men nu trænger hoved og fingre til afveksling. Jeg er klar til noget stort... virkelig stort.
- - - - -
So far, so good Four baskets for soap sales (I hope I'll need more), and the blue one for me. But now my fingers are tired of tiny squares. I want something big ... real big.


Så stort!
- - - - -
Like this!


Så jeg snuppede en hel avis og foldede løs. Vi trænger også til en ny papirkurv. Det er dejligt nemt. Et par millimeter fra eller til, gør ikke det spor, heller ikke hvis man folder lidt skævt, og der er plads til fingrene inden i leddene, når de skal sættes sammen. Det går også dejligt hurtigt. Måske er sådan en papirkurv det ideelle begynderprojekt. Man skal bare lige bevæbne sig med en stabel aviser. Til de to ringe her, har jeg brugt næsten tre numre af "Ugeposten", vores lokalavis.
- - - - -
I grabbed the local paper and folded some squares. This might be the ideal start up project. you don't have to measure like 4.5 cm and not 4.6, but just cut off roughly,and if you fold a bit out of bias it's OK as well. Even the weaving together of the rings is easy, as you can tuck your fingers inside with the ends. And the end result is a nice, solid waste pater basket. A moderate measure of patience is required, and a lot of newspapers. I used up almost 3 issues of "Ugeposten" our local free paper for two rings as shown.



Jeg er ikke færdig endnu, men det kan ikke vare længe. Jeg glæder mig til at sy de monsterringe sammen. Hvilken tråd mon det vil være godt at bruge?
- - - - -
I'm not done yet. Pictures will be coming sporadically.- I'm looking forwards to sewing those big rings together. What'll be the ideal thread?



Vores gamle papirkurv fra da den var ny - januar 2010. Nu er den meget slidt.
- - - - -
Our old waste paper basket, when it was new January 2010. It's very worn now.

2 kommentarer:

  1. Der er virkelig potentiale i det der fletteri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er der, og tænk at jeg syntes at firkantflet (cand wrapper-flet) var noget pjat da jeg så det første gang. Det har da ændret sig siden ;)

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.